Zoeken
Is uw gedragscode al socialmediaproof? De meeste organisaties hebben inmiddels een gedragscode; deze verdient echter continu onderhoud en moet meeontwikkelen met uw organisatie en de omgeving. Maatschappelijke ontwikkelingen dienen een plaats in de gedragscode te krijgen; u kunt hierbij denken aan richtlijnen voor de omgang met social media, zoals Twitter en Facebook. Wat mag de organisatie van haar medewerkers verwachten en waar heeft u als werkgever de rechten van uw werknemers te respecteren? BING is van de laatste ontwikkelingen en bijbehorende risico’s op de hoogte en kan u helpen uw gedragscode een update te geven.
Tevens is het daarbij belangrijk na te denken hoe de papieren gedragscodes ook daadwerkelijk betekenis krijgen in de praktijk. Zijn uw medewerkers wel goed op de hoogte van de gedragscode en raadplegen zij deze wanneer zij met een vraagstuk zitten? De ervaring leert dat organisaties weliswaar mooie en gedegen gedragscodes hebben, maar dat deze soms nauwelijks leven bij medewerkers en bestuurders. BING heeft leuke workshops in haar aanbod, waarbij op een laagdrempelige en zinvolle manier betekenis wordt gegeven aan een van de centrale documenten van uw integriteitsbeleid.
Meer over trainingen & workshops